Seperti orang lain saya juga mempunyai IMPIAN untuk bebas dari kekangan kewangan dan masa. Sejauh manakah kita telah berjaya mencapai IMPIAN kita? Adakah kini kita telah bebas, atau masih menjadi ‘pekerja’? Adakah anda merasakan anda kini HEBAT atau ada kekecewaan di jiwa anda? Jika kecewa anda mesti berubah dan mencari kehebatan diri anda. Jika anda masih mencari-cari wadah untuk berjuang mencari KEHEBATAN anda, saya sarankan anda berhenti mencari kerana di VeMMA anda akan dibekalkan dengan produk hebat yang dihasilkan oleh sebuah syarikat yang begitu mantap dan berpengalaman. Pelan busines terbaik telah menghasilkan ramai jutawan di USA, malah di Malaysia kejayaan Nursalehin, Siti fadzilah dan Razrul menjadi tiga jutawan terawal ASIA. Apa yang diperlukan adalah keyakinan diri serta kekuatan ‘WHY’ serta IMPIAN untuk melakukan perubahan. Sudah hampir 20 tahun saya berkecimpung dalam dunia Minyak dan Gas tetapi saya masih mencari-cari kebebasan untuk mengatur masa dan kewangan saya. Dengan hanya tinggal kurang dari 7 tahun sebelum saya mencecah umur 50 tahun, saya berjanji yang saya perlu berubah kerana jika saya gagal melakukannya maka saya mungkin gagal memberikan yang terbaik untuk 10 ahli keluarga saya. Saya yakin kini hanya VeMMA yang dapat mengubah kehidupan saya. Saya tidak berkata yang semuanya akan menjadi mudah dengan VeMMA kerana saya juga pasti bahawa untuk berjaya hanya dengan pengorbanan, azam dan komitmen yang kuat saja yang akan dapat melebarkan peluang kejayaan saya di VeMMA. Di sini saya menyarankan agar saudara2-saudari2 pengunjung blog ini juga akan dapat melihat dan merasai apa yang saya maksudkan ini dan bertekad untuk sama-sama berjaya di VeMMA. Kejayaan tidak akan manis jika bersendirian.

Tatacara Pendaftaran sebagai ahli di Vemma.com (http://semetahealth.vemma.com)

Langkah 1: Layari laman http://semetahealth.vemma.com (Gunakan laman yang disarankan oleh "Enroler" anda)

Langkah 2: Klik ikon “GET STARTED” di laman tersebut (atas kanan)

Langkah 3: Pilih Pek Permula di laman “Choose Product” (Anda akandibawa ke laman ini bila menekan “GET STARTED”

Terdapat 3 “Folder” di laman ini;
• “Folder” 1: Pek Pembangunan Perniagaan (“BUSINESS BUILDER”)
• “Folder” 2: Pek “Vemma THIRST”
• “Folder” 3: Pek “Vemma”
Sila pilih pek yang bersesuaian dengan dengan kehendak anda. Untuk mereka-mereka yang inginmembangunan perniagaan , anda disarankan mengambil pek “Ultimate Builder” atau “Diamond Health Pack” (Sila lihat di lamanhttp://semetahealth.blogspot.com untuk kelebihan setiap pek)

Kepada mereka-mereka yang ingin menggunakan produk atau dalam prosesmengenali produk dan sistem perniagaan Vemma, anda boleh mengambilpek “1 Pack” atau “2 Pack” di folder “Vemma THIRST” atau folder “Vemma”bergantung dengan kehendak penggunaan anda.

Jika anda memilih mana-mana pek “BUSINESS BUILDER” sila terus keLangkah 7.
Langkah 4: Jika anda memilih pek “Vemma THIRST” atau “Vemma”, silatandakan samaada “1 PACK” atau “2 PACK”
Langkah 5: Sila tandakan “QUANTITY” (BILANGAN) untuk berapa banyakpek di atas yang anda ingin beli.

Langkah 6: Tandakan √ pada kotak “AUTODELIVERY” untuk memastikankeaktifan akaun anda dan pembelian berterusan tanpa perlu mengisi borangpembelian atas talian. Untuk pek-pek yang bukan “ULTIMATE BUILDER”atau “DIAMOND HEALTH PACK”, anda perlu mengaktifkan akaun anda dengan pembelian di setiap bulan. Untuk “ULTIMATE BUILDER” atau“DIAMOND HEALTH PACK”, “auto-delivery” anda hanya akan bermulamasing-masing pada bulan ke 7 dan ke 8 selepas pembelian pek-pektersebut.

Langkah 7: Klik “ADD TO CART”

Langkah 8: Di laman yang tertera sila semak senarai yang dibeli, pastikansemuanya betul, kemudian klik “CHECK OUT

Klik “CONTINUE SHOPPING” jika ingin menambah pembelian, jika tidakterus klik “CHECK OUT”

Pastikan matawang yang betul tertera di selepas Jumlah (“Subtotal”). MYR untuk Malaysia dan Brunei

Langkah 9: Selepas klik “CHECK OUT” anda akan dibawa ke laman dibawah. Sila klik “REGISTER” untuk mendaftarkan anda sebagai AHLI Vemma

Untuk yang sudah menjadi ahli anda hanya perlu memasukkan “Username”dan “Password” anda dan tekan “LOGIN”

Untuk yang sudah menjadi ahli tetapi lupa “Username” dan “Password” silaklik “FIND MY ACCOUNT” atau hantar nota melalui "CONTACT US" dilaman Vemma.com

Langkah 10: Selepas klik “REGISTER” anda akan dibawa ke laman pendaftaran. Sila isikan kesemua maklumat yang diperlukan dengan tepat (Untuk mereka di Brunei, mereka perlu menggunakan alamat yang terdekat di Malaysia)
Tandakan √ pada kotak
• “Yes, I would like to join Vemma as a Brand Partner”
• “Yes, send me updates on Vemma products, special offers and training”
• “I have read, understand and agree to the policies of VemmaNutrition Company”
• “I have read, understand and agree to the member agreement”
• “I am 18 years of age or older
Kotak yang berwarna adalah maklumat-maklumat penting yang mesti diisi.

Fikirkan “Username” yang sesuai untuk akaun Vemma, ini penting supayaanda sentiasa mengingati “Username” tersebut. Juga fikirkan “Password” yang sesuai untuk akaun Vemma ini. Elakkan dari orang lain mengetahui“Password” anda.

Pastikan tertera di laman di atas “Sayed Abdullah Sani SayedIbrahim, Vemma ID 982156805 is your Vemma Success Coach”

(Jika laman lain yang digunakan maka nama "coach" yang lain yang tertera)

Langkah 11: Klik “CONTINUE”

Langkah 12: Selepas anda kilk “CONTINUE” anda akan dibawa ke laman dibawah. Sila pastikan semua maklumat adalah betul dan tepat. Klik “Same as Account Info” untuk “Shipping Information”. Jika alamat penghantarandalah berbeza dengan alamat akaun sila klik “Add New Shipping Address”dan masukkan maklumat tepat tempat penghantaran produk. Kemudian klik“PROCEED TO PAYMENT”.

Langkah 13: Klik “Malaysia Shipping”. Kemudian isikan maklumat-maklumat kad credit seperti di bawah.
• Pada “Payment Type”, pilih jenis kad yang akan andagunakan “Master, Visa atau eWallet”
• Pada “Card Number” masukkan no kad anda
• Pada “Nama on Card”, masukkan nama seperti yang tertera diatas kad
• Pada “Expiration Date”, masukkan bulan dan tahun bila kad anda akan tamat tempoh
Kemudian Klik “PLACE ORDER”

Anda juga boleh teliti pembelian anda sebelum menekan “PLACE ORDER”untuk memastikan pembeilan anda adalh tepat.

Untuk mereka-mereka yang menggunakan e-Wallet sila pastikan Kad Debit anda aktif dan berdaftar dengan Vemma Network Sdn Bhd. Lakukan pendaftaran ini dengan bank yang mengeluarkan kad Debit anda. No akaun Vemma terdapat di laman http://semetahealth.blogspot.com


Pastikan juga kad Debit anda mempunyai tabungan yang cukup untukpembayaran, jika tidak pembayaran anda akan ditolak dan penghantaran tidak akan dibuat.

Anda boleh menyemak pembelian anda di laman Vemma.com dengan menggunakan “Username” dan “Password” yang anda daftarkan tadi.

TAHNIAH!! ANDA KINI ADALAH VEMMA BRAND PARTNER. SEMUGA AKAN TERUS BERJAYA

0 comments:

Post a Comment